Saturday 4 February 2012

salam maulidur rasul..=)

assalam blogger..=)
 selamat menyambut maulidur rasul kpd muslimin dan muslimat semua..tanggal 12 rabiul awal tahun gajah la Nabi kita iaitu muhammad bin abdullah di lahirkan..jom kita ingat balik macam mana baginda di lahirkan..melalui kisah yg aku bace dalam buku, baginda dilahirkan dalam keadaan sujud dan sudah bersunat...pada hari baginda di lahirkan keluar cahaya yg sgt terang benderang..baginda dilahirkan ketika ayahdanya sudah meninggal dunia...baginda seorang anak yatim dan dipelihara oleh ibu susuan nya ketika ibu baginda keluar berniaga,.selepas kematian ibu kandung baginda, baginda tinggal bersama datuknya dan setelah wafat datuknya, baginda di jaga oleh ayah saudaranya ..
itulah serba sedikit cerita kelahiran Nabi Muhammad SAW.. iaitu nabi junjungan kita dan juga kekasih Allah..=)
baginda jugak yg akan bagi syafaat kepada umatnya ketika di akhirat nnti..banyak2 kan lah berselawat kepada baginda..


ya Rasulallah..aku sgt2 merinduimu..berjumpakah kita di sana nnti? cukupkah amalan ku untuk bertemu mu..ya Allah, layak kah aku berjumpa kekasih mu yang agung itu?..berilah aku peluang itu...aku berharap, aku meminta, aku berdoa semoge aku dipertemukan dgn pemimpin yg paling agung iaitu Rasulallah kekasih-MU.. sgt2 merindui mu ya Rasulallah..

No comments:

Post a Comment

Followers

5Tk. raya 2010.=)

5Tk. raya 2010.=)