Monday 13 February 2012

Impian..=)

Assalam blogger..=)
hai2! semua..harap-harap sihat semua ye...huh! dah lama jugak aku xupdate blog aku ni ha..agak bersawang jugak la..huhu..hari ni aku nak cerita sikit impian aku..haaaa...impian apa?? huhu..aku segan nak bagi tau sebenarnya..tapi apa salah nya aku nak share sikit aku punya impian ni kan? haaa..tapi impian aku ni agak jauh jugak la..huhu. Impian aku ialah:

  1. MENJADI SEORANG ANAK YG BAIK..=)
  • mesti la aku nak jadi anak yang solehah dan taat kepada parents aku, terutamanya mak aku..aku syg mak aku tau. Apa pun yang jadi aku nak mak aku ada ngn aku. Jgn usik mak aku! Aku xnak mak aku nangis..aku syg mak aku..=) hehe.. Kalau mak aku dah tua nanti aku nak jage mak aku. Biar la kalau aku xberjaya pun. Janji aku dapat jaga mak aku. Aku xnak adik-adik aku jaga mak aku.! that it. my mum only I can take care of her..I love My mum very much.!
  • Aku akan berusaha jadi anak yg baik untuk parents aku. Aku akui, aku ada jugak kadang2 terkasar bahasa dgn mak aku. Biasa la anak muda macam aku ni keras kepala kadang2. Mak, maafkan nadia..=)
  • redha Allah kan terletak pada redha parents kita. Jadi sentiasa la mengharapkan redha parents kita.

my mum..=)

 2.   MENGHARAPKAN CINTA HAKIKI DARI MAHA PENCIPTA
  • Cinta dan keredhaan Allah adlah yg patut anak muda sekarang ni sedar kerna itulah cinta yg hakiki. Cintakan manusia, manusia akan mati..Cintakan Allah, Allah kekal sentiasa..
  • Aku berharap dapat mencapai cinta yg agung ni. cinta yg tiada akhirnya. Allah sentiasa memaafkan kesalahan hamba-Nya. Benar, banyak dugaan dan ujian yg Allah berikan untuk menguji kekentalan iman dan kekuatan kesabaran seorang hamba-Nya untuk Allah menempatkan kita dalam kalangan orang2 yg beriman dan bertaqwa. Andai ditakdirkan umurku pendek, andai tertulis di luth mathfus ajalku datang saat ini, mungkin sangat sedikit ibadah dan kebaikan yg aku ada di atas bumi ini.. Aku xnak kembali kepada Allah dalam keadaan yg memalukan. Aku xsanggup untuk tinggal di dalam neraka dan aku juga tidak layak untuk menghuni syurga Allah yg indah itu. 
  • tapi aku akan berusaha untuk mencapai keredhaan-Nya..amin

Allah..Aku rela serahkan hidupku hanya pada-MU

      3.    SEORANG ISTERI YG TAAT


  • Walau pun aku masih seorang pelajar, tapi aku jugak seorang wanita yg impikan sebuat keluarga yg bahagia.Mana ada manusia yg xnak sebuah family yg bahagia. Ramai yg mengimpikan. Mengharapkan seorang lelaki yg bernama suami yg dapat membimbing aku ke jalan yg diredhai Allah. seorang suami yg dapat melindungi aku dalam apa jua keadaan.Seseorang yg dapat terima baik dan buruk aku. seorang yg dapat  terima cara aku bergurau. 
  • Aku jugak ingin menjadi isteri yg disygi suami dan direhdai Allah. Sebuah ikatan perkahwinan yg berlandaskan syariat Islam. Aku nak jadi seorang isteri yg taat kepada suami tanpa membabi buta.
  • Aku nak jadi ketua bidadari untuk suami aku dalam syurga nanti.=). 
  • Aku tahu, semua ni xmustahil sebab untuk menjadi seorang isteri dan anak yg solehah bukan lah mudah. Banyak dugaan dan cabaran yg akan aku hadapi. Tabahkan hati aku untuk melalui semua ini? Doa dan harapan aku pohon dari Maha PEncipta yg Maha Pengasih dan Maha Penyanyang..=)






No comments:

Post a Comment

Followers

5Tk. raya 2010.=)

5Tk. raya 2010.=)