Sunday 4 December 2011

bercinta tak semestinye bercouple..=)

Salam semua...
hari ini aku nak berkongsi sesuatu dgn korang...lepas je aku balik dari berjoging dgn roomate aku..aku online la FB..pastu aku terbace suatu pst nie..and then ade org komen dkt post tu...post tu berbunyi nergini..>>>>


bercinta tak semesti bercouple

contoh ada orang tu jatuh cinta dekat seorang perempuan, tapi dia tak couple,tapi sebab dia cinta kan perempuan tu, untuk mengenali perempuan tu,dia risik2 melalui sahabat2 perempuan tu, pensyarah yang dia percaya, dan bertemu dengan kedua ibu bapa perempuan itu.
menyatakan kesungguhannya untuk menjadikan perempuan itu sebagai pasangan hidup,
tiada dating ,tiada perhubngan berduaan yang ada dengan kehadiran kedua ibu bapa,berusaha merapatkan hubungan dengan kedua ibu bapa perempuan itu.


bercinta dengan batas syara, sakitnya sekejap, tapi manisnya insyaAllah sampai ke syurga.
semakin banyak kemanisan yang diteguk sebelum perkahwinan,semakin hambar dan tawar perkahwinan yang didirikan.

cinta sebelum kahwin ada tetapi dikawal dengan batas syara
yang tak ada bercouple sebelum kahwin~



bila aku pikir2..memang betul ape yg org tu cakap..tipu la kalau aku cakap aku tak penah bercouple..
mesti la aku pernah..tapi time tu mane la aku tau couple tu haram..then bile aku dah tau mesti la aku dah tak boleh buat dah..
hukum kalau kite dah tau sesuatu perkara tu haram..then kite still buat jugak perkara tu..kite berdosa la sebab dah tau bende tu haram..pi buat jugak bende yg haram tu sape suruh..sama jugak dgn hukum menutup aurat..wajib!!! kalau tak buat dapat dosa....
Pikir2 dan renung2 kan la erk..=) 

No comments:

Post a Comment

Followers

5Tk. raya 2010.=)

5Tk. raya 2010.=)